ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ : Επιστολή στο υπουργείο Εργασίας για τη λήψη μέτρων αποφυγής εργατικού ατυχήματος στη ΛΑΡΚΟ

 
Αίτημα άμεσης παρέμβασης προς αποφυγή εργατικού ατυχήματος στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα κατέθεσε το Συνδικάτο Μετάλλου Ν. Φθιώτιδας προς το υπουργείο Εργασίας, τη Βουλή και τους αρμόδιους φορείς.

Στην επιστολή αναφέρεται στις συγχωνεύσεις τμημάτων και τη μεταφορά προσωπικού σε άλλα τμήματα και επισημαίνει:

«Το κυριότερο που μας αναγκάζει να χτυπήσουμε “καμπανάκι” και να ζητήσουμε από τη Βουλή ως νομοθετικό όργανο που νομοθέτησε τον 3850/2010, από τις αρμόδιες υπηρεσίες ως εκτελεστικά – ελεγκτικά όργανα του κράτους και από την κυβέρνηση που έχει την ευθύνη της λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ την άμεση και ακαριαία παρέμβαση, είναι ο φόβος μας για αναμενόμενο εργατικό ατύχημα για τους εξής λόγους:

  • Η διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση και η διεύθυνση που από κοινού πήραν αυτήν την απόφαση δεν μερίμνησαν, όπως είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο 3850/2010 άρθρο 48, οι εργαζόμενοι που πλέον αναγκάζονται να εργαστούν για πρώτη φορά σε εγκαταστάσεις που δεν γνωρίζουν μέχρι σήμερα να παρακολουθήσουν σεμινάρια λειτουργίας των εγκαταστάσεων και για ορισμένο χρονικό διάστημα να εκπαιδευτούν.
  • Δεν μερίμνησαν όπως είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο 3850/2010 να χρεώσουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και ΜΑΠ που χρειάζονται πλέον οι εργαζόμενοι.
  • Δεν μπήκαν στον κόπο καν να έρθουν σε συνεδρίαση με την ΕΥΑΕ, να ενημερώσουν και να ακούσουν τους εργαζόμενους.
  • Στο νέο ΣΑΕΚ δεν έχουν ορίσει καν επικεφαλής βάρδιας, δεν γνωρίζουμε το οργανόγραμμά του, δεν έχει σαφηνιστεί τι εννοούν και τι όχι Έκτακτες Καταστάσεις. Το μόνο που έκαναν, για να “βγάλουν την ουρά τους απέξω”, όρισαν ένα συνάδελφο ως διοικητικό υπεύθυνο ο οποίος θα είναι παρών μόνο τις πρωινές ώρες που διαρκεί το 8ωρό του και ως υπεύθυνο για τις εργασίες που θα πραγματοποιεί το ΣΑΕΚ τους υπεύθυνους κάθε τμήματος, τους συναδέλφους δηλαδή που το απόγευμα και τη νύχτα θα είναι στο σπίτι τους διότι το 8ωρό τους είναι μέχρι τις 15.00.
  • Στα συγχωνευμένα Τμήματα Σ1 και Σ2, αλλά και στο ΣΓ δεν γνωρίζουμε το οργανόγραμμά τους. Όπως δεν γνωρίζουμε το οργανόγραμμα σε όλα τα σημεία του εργοστασίου».